torsdag 11. februar 2010

Forbilde

Opp gjennom skøytekarrieren har jag hatt noen forbilder. Noen er falmet, men gode minner, andre døde brått hen etter at man opplevde idolene i fri utfoldelse utenfor TV-ruta.
Men, jeg har fått meg nye idoler og er etterhvert blitt mer kritisk til hvem jeg velger å beundre.
I denne tidsalderen hvor man opplever toppen av egoisme spylt utover alle medieflater og hvor det å være drittsekk nærmest blir betraktet som en form for "klassekamp", er det godt at man kan få troen tilbake på det virkelige og gode "Skøytelivet" via mitt største idol noen sinne:
Denne idrettsutøpveren og flotte mannen gir meg troen tilbake på at livet jeg har valgt som idrettsutøver og naturmenneske er toppen av lykke og at idrettsbevegelsen er til for slike som Arne Kjell og at den vil overleve nettopp fordi slike folk som han finnes.
Takk kompis - du er fe'menal

1 kommentar:

Unknown sa...

Det var et fantastisk flott program av Arne Kjeld og alle som har truffet ham vet han faktisk er sånn. Programmet ga meg inspiriasjon til å holde fast ved hobbyen med trening og idrett. Ikke så mye for konkurransene og prestasjonene sin skyld, men rett og slett for at treningen og miljøet gjør det verdt det.

Arne Kjeld, jeg vil bli som deg når jeg blir stor...

Gunnar N.