søndag 22. februar 2009

Lenge siden sist

Neida, jeg er ikke borte fra hverken nettet eller banen. Jeg har bare slitt litt med å få overført bilder fra mobilen (kamera) til den nye laptop’en. Det funker fortsatt ikke, så da får det bli ennå en stund uten bilder :-( Også har jeg hatt det rimelig travelt med jobb og heim (ikke minst snømåking..) Men her kommer en kjapp oppdatering, og for å ta det eldste først:
Masters på Hamar 24.-25. januar ble det motsatte av en ”højdare”. En lei strekk i hoft/mageregionen som virkelig slo til på kveldsløpene 22.01 tok mye av konsentrasjonen bort fra helgas løp. Når jeg i tillegg brygget på en forkjølelse og følte meg temmelig slapp og skral, ble det med to løp på lørdag for meg. 500m på 41,50 var sånn passe greit, mens 2,06 på 1500m var et drittløp, hvor jeg var stiv nesten helt fra start. At det var lurt å kaste inn håndkleet på søndagen, er jeg ikke i tvil om.
Jeg trengte faktisk tre uker for å få leget strekken såpass at jeg tok sjansen på å ta starter igjen. Men, ukene ble ikke akkurat noe slaraffenliv for det. Jeg fikk trent mye og bra mengdetrening. At jeg ikke fikk kjørt den fartstreninga jeg hadde planlagt inn mot VM Sprint i Inzell, var selvsagt ikke gunstig, men jeg ble frisk fra forkjølelsen og mindre sår i strekken. Det var derfor med stor spenning jeg så frem mot Inzell løpene.
Landsbyen bød på det samme møkkaværet som vi har hatt her hjemme storre deler av ettjulsvinteren: Snø i mengder! Det ble derfor ingen rekordforhold i alpene denne gang, men like forhold ble det, og attpåtil en bronseplass sammenlagt på meg. Det er jeg svært godt fornøyd med, tatt i betraktning den noe amputerte oppladningen. Serien 41,84-1,24,14-42,18-1,21,97 mener jeg var brukbart under de rådende forhold. At Bruce Conner og Victor Van den Hoff ble for sterke denne gangen tar jeg ikke så tungt: Jeg skal ta revansj neste år!
Fra Inzell tok jeg turen til fjellheimen og skiene ble brukt til å få litt frisk luft. Men, allerede søndag 22.02 var det frem med skøytene og ut på ”tur” igjen. Denne gang til Drammen og KM for Buskerud. En grei gjennomkjøring med 42,18 og 4,38,66, vil forhåpentligvis virke positivt på formen når VM Allround starter i Bjugn fredag.
Nå er det lite annet å gjøre enn å fokusere, og glede seg til å treffe glade skøytevenner fra hele verden igjen. Og strekken.... den er der, men jeg mener det skal gå bra.

Ingen kommentarer: