fredag 4. september 2009

Skøyter, skøyter og skøyter

Dagene går mot full høst og ny sesong. Og nå ruller jeg så å si hver eneste dag. Mil etter mil, etter mil etter…..Hjullagre og gummihjul får kjørt seg skikkelig, men verst går det utover hårføneren! Våte inlinesko må tørkes hurtig frem til neste økt. Regnskyene over østlandet ligger som et tungt lokk og skvetter iherdig sitt innhold over en enslig skøyteløper som sliter seg frem og tilbake fra Åråsen mot Leirsund.Skoene blir som bly, og motvinden fra sør får regndråpene til å piske mot ansiktet.
Likevel viser alle tester fremgang. Det går fortere og fortere. Gårsdagens 40km ble avsluttet med en rask 2,2km med snittfart på 39,4km/t. Det gikk unna! Men likevel, de raskeste løperne i Berlin Maraton holder høyere hastighet enn dette i 42 km! Det er derfor fortsatt forbedringspotensial.Så bloggeren ruller videre mot sesongen. Han ruller mellom 150 og 200 km i uka, uansett vær&vind. I år har det vært mye av begge deler sørpå. Trener Ivar og mentor Finn står med armene i kors og flirer: Skøyter, skøyter og skøyter, det er det som gjelder! Likevel, jeg skal lure meg til en sykkeltur og litt bakkeløping innimellom milene på hjul. Også gleder jeg meg over de som nå kan kvesse jerna og gli runde på runde i Fosenhallen. Der skulle jeg vært nå! Men som arbeidstaker og med et visst ansvar hjemme, er det fortsatt fire, store gummihjul som gjelder. Dag ut og dag inn, på Lillestrøm.For i Oslo er mulighetene til å rulle mer eller mindre borte. Banen på NIH er en leirhaug og det er livsfarlig å forsøke seg i sykkelfelt med kumlokk og tohjulsidioter med mord i blikket.Men på Lillestrøm – Der finner jeg både ro og plass……..

Ingen kommentarer: