onsdag 28. oktober 2009

Crazy on wheels

For den som trodde at sent i oktober og barfrost er en hindring for å rulle på asfalt, så kan undertagnede bare fastslå at det er det ikke. Selv om bildet med rimelig god margin kan fastslå at det vel egentlig er andre understell som egner seg bedre i disse tider, så ruller jeg ennå mange mil i uka på hjul. I tillegg er det blitt noen få turer på is, senest tirsdag kveld (27.10) i Drammen.
Men altså, i dag ble det aktiv lunsj på stripa - 25 km i vindstille, +2grader og sol. Fantastisk flott tur! Kilometerne ble gjort unna på 53 min. Slett ikke verst når påkledningen er mer solid nå enn om sommeren :-)

Gårsdagens rundegåing i Drammen bar mye preg av alpin slalom mellom ivrige unger og lett fortumlede veteraner som sammen med østlandets samlede skare av "elite-wannabees", storkoste seg på glatt is i vidstille vær på Marienlyst.
At det er Drammen som hver høst redder skøyteløperne i Oslo-området fra is-mangel, er intet mindre enn et mirakel. Når man har vokst opp som skøyteløper i Drammen, og opplevd hvordan kommunale og lokale idrettsinteresser i tiårene fra 70-90 til de grader ga blaffen i idretten vår, og heller la byrder til børa enn å tilrettelegge - ja da forstår man at det har skjedd en grunnleggende mentalitetsforandring i byen. Takk for det! Og takk Drammen!

Til helgen åpner forresten selve "rosinen i pølsa" - Norges kanskje mest nedslitte skøytebane, som ikke desto mindre kanskje er landets viktigste arena, tross alt - Valle Hovin.
Og om en drøy måned er man igang på nye Frogner Stadion også.

Joda, det ser ut til å bli en vinter hvor mulighetene til å bytte ut hjul med jern så absolutt vil være tilstede.

Jeg gleder meg - men Valle får intet besøk av meg i helgen, det er det Leangen som gjør. Jeg går fra slalom til dumper! Men gå på skøyter det skal jeg, åkke som!

Ingen kommentarer: