mandag 3. mai 2010

Nesa rettes mot Calgary

Da er man så smått igang med forberedelser til en ny skøytesesong. Vel, smått og smått - det har blitt bra med trening hittil. Jeg tok ikke noen pause i år, har bare kjørt på videre. Man kan vel si det slik, når den første rulleskøyteøkta ble unnagjort 22.mars mellom snøfonnene på "stripa". Siden den gang er det blitt en god del mil med hjul under beina, og i tillegg noen økter med kortbaneskøyter.
Planen min nå fremover er å delta på noen inlinekonkurranser. Jeg starter ganske sikkert i Norgescupen på Geithus 15.mai, og deretter reiser jeg til Koblenz for å gå Mittelrhein marathon sammen med Sandefjordgjengen til Ivar Sletsjøe - vi starter som et lag i "Pro-klassen", så her er det bare å gi jernet :-)
Videre satser jeg på å gå noen flere maratonløp utover sommeren, hvis Mittelrhein gir mersmak.
Det blir mye rulleskøyter på meg også i år. Men jeg kommer til å legge inn noe mer løping og sykling enn i fjor, rett og slett fordi muskulaturen trenger litt avlasting innimellom. I fjor ble det litt i overkant i perioder, og det har jeg lært av. Opplegget hittil virker å passe bra, og jeg gjennomfører nesten like mange mil pr. uke som i fjor. Første test vil jeg kjøre kommende helg. Da satser jeg på å gå en lengde på "stripa" for full pinne og ta tida. Jeg har tall fra i fjor, så det er bare å tråkke gassen i bånn! Forøvrig frister det med en Heerenveen tur utpå sommeren, samt noen Sverigeturer til både is og asfalt. Vi får se. Mulighetene er mange - det er penger og kropp det kommer an på!

Ingen kommentarer: