fredag 9. januar 2009

Veteran-NM i Bjugn

Jeg har fått noen små reaksjoner fra folk i ”miljøet” på det faktum at jeg stiller opp i NC på Hamar, fremfor å delta i ”min klasses NM”, Veteran-NM i Bjugn denne helgen.
Til de som undres og lurer på vettet bak denne type prioritering, er dette å si:

  1. Jeg har vært en tur i Bjugn tidligere i år, og skal tilbake under VM i Feb/Mar.
  2. Jeg skal gå sprint-VM i Inzell senere på sesongen og dessuten en tur over ”dammen” til Calgary i mars. Således må jeg prioritere bruk av feriedager stramt. Her tapte Bjugn.
  3. Jeg vil gå en 10000m før Calgary-oppholdet, og den mener jeg bør være i så lang avstand til Sprint-VM som mulig. Det er kun denne helgen, og under Masters på hamar om to uker det er mulig å gå denne distansen. Således passer det best å gå 10’ern i helgen.
  4. Et par familiære småting tilsier at jeg ikke bør være for langt borte fra hjemplassen denne helgen, men kunne komme meg hjem innenfor relativt kort tid.

Jeg trivdes veldig godt i Bjugn under NC-2. Det er det beste NC-arrangementet jeg har deltatt i, med flott hall, flotte mennesker og god pleie av de aktive. Beslutningen har således ingenting med Bjugn og BØSK å gjøre. Ei heller det faktum at Veteran-NM er lagt til Bjugn.
Gleder meg til å gå VM i hallen og til gjensynet med den enorme entusiasmen som råder der. I forhold til Hamar og Vikingskipet er Bjugn en annen dimensjon på hyggeskalaen. Det er snakk om personlighet fremfor upersonlighet.

Med denne oppklaringen som innledning, vil jeg ønske alle deltakerne i Veteran-NM lykke til med løpene i helgen. Vi ses i ”skipet” om to uker :-)

Ingen kommentarer: