mandag 14. desember 2009

NC-4 Asker

Opprinnelig hadde jeg tenkt til å gå 500+3000 lørdagen, men etter at det "dro til" i lysken under staren på 1500m under Odalskøyta, fikk jeg klar beskjed av ekspertene om å roe ned og ikke provosere unødvendig. Rådet ble fulgt, og det ble derfor bare 3000m.
Mellom timene med kaving mellom IKEA-dingser, billig Europrisverktøy, utålmodige tidsfrister, elektriker og rørlegger, fant jeg da frem tøyet mitt og klarte å rote meg avgårde til Asker.
Forholdene virket bra helt til løpernes tider ble annonsert over høytaleren. da forsto alle at dette ikke ville bli noen "høydare". Det tok jeg konsekvensen av og bestemte meg for å kjøre ei god kvalitetsøkt uten å gå i kjelleren for å oppnå en 16. istedet for en 17. plass..... Det ble ei bra økt, men ingen spesielt god tid, selv om 4.45.32 egentlig var godt betalt for innsatsen. Jeg tror aldri jeg har vært mindre sliten etter en 3000m. Det var som å gå med brekket på. Sikkert mange årsaker til det, både psykisk og fysisk. Men nå er første løpet gjennomført, så nå starter den virkelige oppkjøringen mot sesongens viktigste løp. Og den perioden starter med en del mer treninge enn tilfellet har vært i de siste ukene. Så får vi se om juleribba får frem litt mer fart i en 99,99% belastet kropp :-)

Forresten, når det gjelder enkelte "forståsegpåers" forhold til eldre utøveres deltakelse i NC. Det hadde vært rimelig tynt i damenes seniorklasse uten de" eldre damene" på plass. I herreklassen, sebior, var det 8 deltakere og 2 var veteraner. Ingen av oss ble sist på noen distanse.

Ingen kommentarer: