mandag 7. desember 2009

Odalsskøyta

41,68 – 2,05,49
Da er sesongen i gang for alvor!
I går ble den tradisjonelle ”Odalskøyta” arrangert i Vikingskipet. Og Sand IF sto for et nærmest perfekt arrangement. Det er smart å dele arrangementet i to deler, da blir det kortere ventetid for de fleste løperne og tidligere hjemkomst for de yngste.

Ære være funksjonærene med speaker Kjell Rune Kristiansen i spissen! En kjempedugnad som alle løperne satte stor pris på!

Så over til mine egne løp:

500m var årsbeste. Starten gikk uten noe ”konkelimonke” denne gangen, selv om makker Sanderud fikk en tjuvstart. Gamlefar holdt følge med junior et stykke, og ledet sogar opp til 50m !!
Derfra dro ungdommen ifra, og selv om første indre satt bra, vekslet jeg bak. Her er det mer å hente!
Resten av løpet fløt også grait, selv om jeg kanskje var litt lagt fra ”snøkanten” i siste ytre og at jeg merker at jeg mangler det siste ”trøkket” som gir det sekundet ned som jeg håper skal komme.

På 1500m fikk jeg en eller annen vridning i løpet av de første startskjærene, og da satt lyskestrekken der. Jeg kjente det dro til, men valgte å fortsette, selv om jeg fikk ødelagt en del av aksellrasjonen. I svingene merket jeg ikke noe, så jeg valgte å tråkke til der og være litt forsiktig på langsidene. Det gikk greit, men jeg mener selv at jeg nok kunne ha gått noe raskere enn 2.05.49. Så da er det enda mer gledelig å konstantere at jeg slo nærmeste veterankonkurrent, Atle Vårvik, med nøyaktig ett sekund!
Løpet var det første på 1500 i år, og var 1,5 sek raskere enn tilsvarende løp i fjor, og er det raskeste jeg noensinne har åpnet 1500m på.

Med to årsbester er jeg godt fornøyd, men er litt urolig pga lyskestrekken. I værste fall blir det bare 3000m i NC til helgen….

Ingen kommentarer: