torsdag 18. september 2008

Rock It Skaters!!!




Å gå på skøyter er noe jeg har syslet med i mer enn en "mannsalder". Jeg var minst like engasjert med å dyrke de gamle helter under diverse "gullaldre" som diverse statistikk-gubber som skøyteinteresserte godt vet hvem er :-)
I tilknytning til disse "gulladrene" ble det produsert sanger for å hylle isens helter. Og jeg sang med....
For noen uker siden satt jeg imidlertid å filosoferte over temaet skøyteløp og musikk uten at jeg klarte å finne noen hyllest til selve kjernen i det hele: Gleden ved å kunne mestre skøyteløpingens kunst! Som tenkt, så gjort....
Jeg skrev altså en låt om emnet. For tiden er jeg i prosess med å sette musikk til "åndsverket". Gitaren slites og strupen smøres ;-) Likevel; Om noen av de som leser dette har lyst til å sette musikk til denne, arrangere eller hva det nå heter, så er dere velkomne til å sende inn mp3.filer pr. e-post til evaluering hos den eneveldige låtskriver :-)


Slide Away
To run trough turns,
Feel the speed of cold air passing
My steel shoe stripes the frozen water
Again and again

Remember the first track,
The feeling of socks on varnished floor
A medal made of milk bottle capsule
Again and again

Made a passion into a life
Made a life of a passion
Skate it away, slide it away

Flow
Flow
And slide away

To run through turns,
Fighting gravity makes me high
My heart beating at maximum speed
Again and again

Remember the first kick
The feeling of the first perfect run
A medal made of pure bronze
Again and again

Transformed a passion into my life
Made my life of a passion
Skate it away, slide it away

To flow down the straights
The rhythm and the resistance in the strides
Just waiting for a new turn to come
Again and again

Flow
Flow
And slide away

Flow
Flow
And slide away

Ingen kommentarer: