onsdag 29. april 2009

Sykkelrytteren


Da er jeg endelig klar for nok en milepæl i min idrettskarriere: Første sykkelritt på landevei!Riktignok har jeg syklet tre terrengritt i OBIK-serien tidligere, men det som skal skje på fredag er av en helt annen verden.Enebakk rundt har i år rekord-deltakelse med over 1000 ryttere til start. Dessuten er rittet et av de første i år, så her er det mange vårkåte langflåere som skal bevise at vintertreninga har gitt framgang. Tipper det kommer til å gå styggfort i noen av heatene.
Selv skal jeg sykle sammen med en gjeng fra Bingsfoss SK, og blant disse rytterne er skøytekompis Erik Vea. Det var for øvrig han som fikk meg med. Et artig poeng for meg, er at jeg skal sykle sammen med folk som bor i samme kommunen som moren min er fra: Sørum. Dessuten at jeg på en måte hører til her, fordi det var i Sørum jeg lærte å sykle på en gammel damesykkel, en gang på sekstitallet. Artig å være på treningsturer på "landet" og suse forbi steder som en gang i fortiden var like langt unna Drammen som ”månen”, mens det nå er i nabolaget. Life is strange!
Vi tar sikte på å sykle på et sted rett i overkant av 2 timer. Det vil si at vi skal trå rimelig hardt på og fungere godt som et lag, samt at været bør by på lite vind. Om jeg gleder meg?Vel, forberedelsene har vel gått greit. Flere lange økter er tilbakelagt hittil, og de har vært oppløftende. Nye rekorder på sykkeltestene er det også blitt i vår, så formen er i alle fall så god som den kan være. Det er derfor opp til dagsformen å gi det siste pushet. Mentalt er jeg forberedt på å ha det vondt, og på at jeg må tørre å kjøre i et tett felt for å spare krefter. Men å bruke frasen "Glede seg", er vel noe i overkant av hva jeg egentlig føler :-)

Det gjenstår iallefall å se om sykkel og mann er up-to-date på fredag!

Ingen kommentarer: