fredag 1. mai 2009

En grei tur

Da har Henriksen debutert som landeveissyklist! Sammen med 17 andre fra Bingsfoss SK, gikk turen rundt Østmarka unna på 2.17, dvs 35,0 km/t i snitt.
Det ble en grei tur i flott vær. Bare blide fjes og lette bein hele veien. Neste gang skal jeg ta mer ansvar i gruppa og dra mer. Jeg tror ganske sikkert at jeg kunne ha syklet en god del raskere, om opplegget hadde vært annerledes. Nå hadde vi bestemt oss for å holde gruppa samlet hele veien, og det ga litt mindre trøkk både i bakker og på flatene enn det som kunne vært gjort. Likevel, dette var en fin opplevelse som frister til gjentakelse. Og det som var enda flottere var at jeg nå har fått bekreftelsen på at jeg er i ferd med å bli en mye bedre syklist. For to år siden holdt jeg ikke følge med ”gamlefar” på tregirs opp til Hasle, engang. Nå er det både punch og pust i kroppen. Grunnformen er prima!

Ingen kommentarer: