mandag 15. desember 2008

Rolig helg på fjellet

Tre og en halv måned siden jeg var på hytta! Det er lenge, men desto mer pris setter man kanskje på et kort besøk i "fjellheimen"?
Det var iallefall utrolig avslappende og deilig med en rolig helg uten skøyter :-)
Vel, det ble en intensiv hurtighetsøkt på Valle fredag, sammen med Eidsmo'n og "Seigmann". "Onkel Pol'ti" hang også med en stund, men han ble etterhvert hekta av i pausene.
Deretter satte jeg nesa mot Vikerfjell, sammen med samboer, yngste barn m/venninne. Om selve oppholdet er ikke spesielt mer å berette enn at det var helt perfekt silkeføre, 5 kalde, blå Rex (ikke Swix) som "satt" i bakkene og at to-timersturen var en nytelse helt til gnagsåret gjorde sin entrè rett før nedkjøringene startet.

Det bør også nevnes at varm dusj etter skitur ikke er oppskrytt! Særlig på enn i ei hytte uten innlagt vann&strøm.

Søndag er hviledag for mange, og selv om jeg ikke tilhører den kategorien, dukket min eldste datter Tiril opp da vi kom tilbake fra fjellturen. Prioriteringen nmellom treningsøkt og hyggelig gjensynsprat, mens glade håndballjenter på TV'n spilte Spania ut over sidelinja, var relativt enkel. Det ble det siste, og altså holdt jeg hviledagen hellig denne søndagen.

Men i dag er det ingen bønn. Ei solid økt er planlagt - den siste "ekstremveko" i tilvenningsperioden har startet!

Ingen kommentarer: