tirsdag 18. november 2008

Igang igjen...

Da var unge Henriksen i gang igjen med tøffe økter. Det smakte imidlertid godt med ei litt roligere uke. Kropp og sjel trengte det! Det jeg imidlertid ikke trengte var å lese innleggene til Bergensbanden på NSF sine hjemmesider, og det faktum at mitt tilsvar boikottes av redaksjonen for nettsidene. Tydelig at det jeg skriver er blitt en trussel for noen i NSF. Vel, da får jeg heller skrive litt her, men det for bli snere. I dag skal jeg skrive litt om hyggelige ting, som det å gå 10000m på skøyter. For i dag var det dags med nok ei LIK-mil. Og for ei mil det ble! Jeg "ladet opp" med en times skøyteskole for rekruttene og deretter 3 x 12 runder terskeltrening (ca 8 min) med 3 min. pause. Det i seg selv en solid økt. Fulgte opp med ti mihn. lett jogg, før det var klart for mila. Her stilte både "junior", "guttungen" og Bakken opp, sammen med Enholmen og flere andre av de seige gutta. Guttungen dro avsted som han skulle ha hatt fanden sjøl i hæla, og jeg hadde forbannet meg på at han ikke skulle få gå aleine. Han dro ei runde, så måtte jeg til "pers" og dro noen runder før "guttungen" dro til med tre kjappe på 36-37. Etter dette tok jeg kommandoen for godt og dro jevnt på 36-37 helt til det gjensto 200 meter. da kom "guttungen" som ei kule, og i siste sving greide jaggu "Bakken"! å snike seg forbi også. Den slu jævelen hadde ikke dratt en eneste runde! Men, sånn er fellesstart. det lønner seg sjelden å ligge foran og dra. Men dette er flott trening, og med ei slutt-tid på 15.33, så må jeg si at jeg er kjempefornøyd med formen! Husk på at persen er 16.09 fra "skipet". den er moden for fall!

Ingen kommentarer: